Права та обов’язки замовників
Права та обов’язки замовників сертифікації товарів, робіт і послуг оборонного призначення визначаються чинним законодавством України (зокрема Цивільним кодексом та Господарським кодексом України) та договорами між Замовником і органом сертифікації (далі – ОС).
Замовник має право:
отримати повну та достовірну інформацію про процедуру сертифікації, включаючи вимоги, процеси, терміни та вартість сертифікації. Замовник повинен бути ознайомлений з усіма необхідними документами та вимогами перед початком процесу сертифікації;
отримати якісні послуги з оцінки відповідності у встановлений термін;
заздалегідь ознайомитися з інформацією про умови проведення сертифікації;
своєчасно отримувати інформацію про результати сертифікації;
після успішного проходження процедури сертифікації і підписання угода на право застосування сертифікату відповідності отримати сертифікат, який підтверджує відповідність його продукції вимогам стандартів або інших нормативних документів;
на оскарження в установленому законодавством порядку рішень, дій або бездіяльності ОС.
Замовник зобов’язаний:
оплатити ОС роботи відповідно до укладеного договору;
виконувати вимоги сертифікації / оцінки відповідності;
забезпечувати постійну відповідність продукції протягом усього терміну дії сертифікату відповідності;
запроваджувати усі необхідні заходи для проведення оцінювання та наглядання (за потреби), зокрема, забезпечувати умови для розгляду документів та записів і доступ до відповідного устаткування, місць розташування підрозділів, персоналу;
надавати необхідну інформацію, документацію та матеріали необхідні для сертифікації / оцінки відповідності продукції;
не використовувати сертифікацію продукції таким чином, щоб зашкодити діловій репутацію ОС і не робити будь-яких заяв щодо сертифікації продукції, які ОС може розглядати як такі, що вводять в оману або є несанкціонованими;
у випадку призупинення, скасування або закінчення терміну дії сертифіката припинити використання всіх рекламних матеріалів, що містять будь-яке посилання на сертифікацію / оцінки відповідності і вжити заходи, які вимагає схема сертифікації;
надавати іншим сторонам копії сертифікаційних документів в їх цілісності і без змін;
при посиланні на сертифікацію, відповідність якої підтверджена ОС, в будь-яких документах, засобах інформації, брошурах чи рекламних матеріалах, виконувати вимоги органу сертифікації та оцінки відповідності або вимоги, визначені схемою сертифікації;
виконувати всі вимоги щодо використання знаку відповідності та інформації стосовно продукції відповідно до обраної схеми сертифікації;
зберігати записи щодо всіх відомих йому скарг, що стосуються відповідності вимогам сертифікації, робити ці записи доступними для ОС і вживати відповідних заходів щодо таких скарг і будь-яких недоліків, документувати проведені заходи;
невідкладно повідомляти ОС про зміни, які можуть вплинути на здатність Замовника відповідати вимогам сертифікації.